SPRK samazina administratīvo slogu elektronisko sakaru komersantiem informācijas iesniegšanā

Drukāt
Elektroniskie sakari

Lai būtiski samazinātu administratīvo slogu elektronisko sakaru nozares komersantiem, vienlaikus saglabājot uzraudzības kvalitāti un informācijas pieejamību, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir izstrādājusi grozījumus Informācijas iesniegšanas noteikumiem elektronisko sakaru nozarē.

“SPRK turpina īstenot nulles birokrātijas principu, pārskatot informācijas apjomu un iesniegšanas biežumu, ko elektronisko sakaru komersanti regulāri iesniedz SPRK. Izmaiņas noteikumos paredz ieviest komersantu segmentāciju pēc to ietekmes uz nozari. Tie komersanti, kas neatbilst nevienam no četriem objektīvi noteiktajiem kritērijiem, turpmāk informāciju sniegs tikai reizi divos gados. Šāda pieeja samazinās administratīvo slogu vairāk nekā pusei - 55%  komersantu,” norāda SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Ivars Tauniņš.

Ar noteikumu jauno redakciju iespējams iepazīties šeit.

Lēmums balstīts uz SPRK veiktu datu analīzi, kas liecina, ka 95% no nozares ieņēmumiem rada tikai 5% komersantu, savukārt pārējie tirgus dalībnieki ilgstoši uzrāda nemainīgus vai niecīgi mainīgus rādītājus. Grozījumu projektā ir paredzēta arī kārtība gadījumiem, kad komersanta darbībā notiek būtiskas izmaiņas. Šādā gadījumā informācija joprojām būs jāiesniedz nekavējoties.

Tāpat ar grozījumu projektu tika pārskatīts iesniedzamās informācijas apjoms un tika svītrotas informācijas pozīcijas, kuru dublēšanās vai zema pievienotā vērtība līdz šim radīja lieku administratīvo slogu.

Lai nodrošinātu atklātu un caurspīdīgu lēmumu pieņemšanas procesu, SPRK 2025. gada augustā izsludināja publisko konsultāciju par grozījumu projektu, tās laikā neviens priekšlikums vai komentārs netika saņemts.