Pakalpojumu kvalitāte

Drukāt

Regulators, saskaņā ar likumu Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem un Elektronisko sakaru likumu, uzrauga elektronisko sakaru komersantu sniegto elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitāti un par to informē sabiedrību. Regulators nosaka komersantu sniegto pakalpojumu kvalitātes prasības un uzrauga šo prasību izpildi, veicot mērījumus un apkopojot komersantu iesniegtos datus par sniegto pakalpojumu kvalitāti.

Komersanti, kuri sniedz elektronisko sakaru pakalpojumus, saskaņā ar Elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes prasību, kvalitātes pārskatu iesniegšanas un publiskošanas noteikumiem, nosaka pakalpojumu kvalitātes parametru vērtības Regulatora noteiktajiem pakalpojumu kvalitātes parametriem šādiem pakalpojumiem:

  • iekšzemes balss telefonijas pakalpojums fiksētajā un mobilajā telefonu tīklā;
  • īsziņu pakalpojums mobilajā telefonu tīklā;
  • televīzijas programmu izplatīšanas pakalpojums;
  • interneta piekļuves pakalpojums.
Shema_deklaracija.png

Komersants, kurš veic cita komersanta pakalpojuma tālāk pārdošanu, norāda Regulatoram par šāda pakalpojuma sniegšanu un nodrošina faktiskā pakalpojuma sniedzēja identificēšanu elektronisko sakaru pakalpojuma līgumā. Par tālāk pārdotu pakalpojumu komersantam nav jāiesniedz pakalpojuma kvalitātes deklarācija, jo ir spēkā faktiskā pakalpojuma nodrošinātāja deklarētās pakalpojuma kvalitātes vērtības.

Report.png 2019.gada pakalpojumu kvalitātes deklarācijās komersantu norādītie dati

Pakalpojumu kvalitātes mērījumus veic gan Regulators, gan paši komersanti atbilstoši Elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes prasību, kvalitātes pārskatu iesniegšanas un publiskošanas noteikumos noteiktajiem nosacījumiem. Komersantam ir pienākums veikt pakalpojumu kvalitātes mērījumus saskaņā ar Elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes prasību, kvalitātes pārskatu iesniegšanas un publiskošanas noteikumiem, nodrošinot objektīvas informācijas iegūšanu, nosakot vērtības attiecīgā pakalpojuma kvalitātes deklarācijā. Regulators uzrauga komersantiem noteikto pakalpojumu kvalitātes prasību izpildi, izvērtējot komersantu sniegto informāciju un veicot mērījumus saskaņā ar Elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes mērījumu metodiku. Regulators veic pakalpojumu kvalitātes mērījumus:

  • iekšzemes balss telefonijas pakalpojumam, ja operatoram ir ne mazāk kā 20 000 galalietotāju iepriekšējā kalendārā gada 1.pusgada beigās;
  • interneta piekļuves pakalpojumam mobilā elektronisko sakaru tīklā, ja operatoram ir ne mazāk kā 20 000 galalietotāju iepriekšējā kalendārā gada 1.pusgada beigās;
  • ja Regulatorā iesniegta galalietotāja sūdzība par pakalpojumu kvalitāti un ir nepieciešama mērījumu veikšana.

Regulators pakalpojumu kvalitātes mērījumus veic atbilstoši apstiprinātam mērījumu plānam. Regulators balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes mērījumus veic izmantojot Telefonu tīklu kvalitātes kontroles sistēmu, savukārt interneta piekļuves pakalpojuma kvalitātes mērījumiem izmanto Interneta piekļuves pakalpojuma kvalitātes kontroles sistēmu iTEST.

Informāciju par komersantu sniegto pakalpojumu kvalitātes prasību izpildi Regulators apkopo ikgadējā Elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes pārskatā, kurā atspoguļo Regulatora veikto pakalpojumu kvalitātes mērījumu rezultātus.

Papildus Regulators ik mēnesi publicē informāciju par aktuāliem interneta pakalpojuma kvalitātes mērījumiem.