SPRK precizē prasības regulējumā, pēc kura tiks izvēlēts jaunais universālā pasta pakalpojuma sniedzējs Latvijā

Drukāt
Pasts

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir veikusi izmaiņas normatīvajā regulējumā, ar ko tiek precizētas prasības pretendentam, kas piedalīsies konkursā un kļūs par jauno universālā pasta (UP) pakalpojuma sniedzēju. Interesenti ir aicināti piedalīties publiskajā konsultācijā, izsakot priekšlikumus.

Publiskā konsultācija ir izsludināta par diviem normatīvajiem aktiem – konkursa nolikuma projektu un tā izsludināšanas lēmumu. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš ir šā gada 18. augusts.

Pērn augustā SPRK izsludinātais konkurss par jauno UP pakalpojumu sniedzēju beidzās bez rezultāta. Līdz ar to SPRK ir pienākums divu gadu laikā rīkot jaunu konkursu, nosakot UP pakalpojuma sniedzēju Latvijā, kurš UP pakalpojuma saistības pildīs no 2022. gada 1. janvāra līdz 2026. gada 31. decembrim. Līdz 2021.gada 31.decembrim šo pienākumu pilda VAS “Latvijas Pasts”.

“Šogad nolikuma projektā esam aktualizējuši prasības pretendentiem ar mērķi sekmēt pasta operatoru konkurenci un interesi dalībai konkursā. Situācija pasta tirgū šo gadu laikā ir būtiski mainījusies, kas pieprasa arī dinamiskākas izmaiņas konkursa nolikumā, pēc kura pretendenti iesniegs savus piedāvājumus un mūsu uzdevums būs izvēlēties to pakalpojumu sniedzēju, kas atbildīs augstākajam vērtējumam,” stāsta Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Andris Virtmanis.

Nolikuma projektā SPRK ir izslēgusi nosacījumu par pasta operatora piecu gadu pieredzi UP pakalpojuma sniegšanā. Lielai daļai pasta operatoru nav šādas pieredzes, piemēram, abonētās preses piegādē, kas ir daļa no UP pakalpojuma. SPRK ieskatā, šāds nosacījums būtiski ierobežotu potenciālos konkursa pretendentus dalībai konkursā. Tomēr vienlaikus SPRK ir papildinājusi prasības ar pieredzi attiecībā uz pārrobežu pasta pakalpojumu sniegšanu.

Nolikuma projekts precizē arī UP pakalpojuma sniegšanas apjomus, pēc kuriem aprēķināmi UP pakalpojumu tarifi. Apjomu vērtības noteiktas, ņemot vērā faktiskos UP pakalpojuma sniegšanas apjomus 2018. un 2019. gados, kā arī novērtējot pakalpojumu apjoma attīstības tendences un prognozes 2021. gadam. Tāpat nolikuma projektā veikta arī virkne citu izmaiņu.

Vienlaikus SPRK konkursa izsludināšanas lēmumā ir ietvērusi virkni prasību, kas konkursa pretendentiem būs jāievēro, piemēram, pakalpojumu kvalitātes rādītāji, dokumentu iesniegšanas kārtība un termiņi u.c.

Ar konsultācijas dokumentu iespējams iepazīties SPRK mājaslapā. Priekšlikumi un komentāri par konsultāciju dokumentu projektu iesniedzami līdz 2020. gada 18. augustam, nosūtot tos uz [email protected].

UP pakalpojums ir minimālais noteiktas kvalitātes pasta pakalpojumu kopums, kas pieejams visiem lietotājiem visā Latvijā neatkarīgi no to ģeogrāfiskās atrašanās vietas. Savukārt UP pakalpojuma sniedzējs ir Pasta likumā noteiktajā kārtībā izraudzīts pasta komersants.