Pirmo reizi Baltijas regulatoru sanāksmei BALTREG pievienojas Polijas elektronisko sakaru regulators

Drukāt
Elektroniskie sakari

Septembra sākumā Kauņā, Lietuvā norisinājās jau 21. Baltijas valstu regulatoru sanāksme BALTREG, kurā apspriesti būtiskākie elektronisko sakaru un pasta pakalpojumu jomas izaicinājumi un attīstības virzieni. Šogad sanāksmei pievienojās arī Polijas regulatora pārstāvji, paplašinot līdzšinējo trīspusējo sadarbību reģionālā mērogā.

“BALTREG sanāksme ar Polijas regulatora kolēģu piedalīšanos bija īpaši nozīmīga reģionālās sadarbības stiprināšanai un kopīgas izpratnes veidošanai par nākotnes izaicinājumiem. Reģionāla līmeņa sadarbība, pieredzes apmaiņa un vienotas pieejas veidošana kļūst aizvien būtiskāka, lai efektīvi reaģētu uz tehnoloģiju attīstību un sabiedrības pieaugošajām vajadzībām,” pēc sanāksmes norādīja SPRK padomes priekšsēdētāja Alda Ozola.

Sanāksmē līdz ar Lietuvas Republikas Sakaru regulēšanas pārvaldes, Igaunijas Patērētāju tiesību aizsardzības un tehniskās regulēšanas pārvaldes, Igaunijas konkurences padomes un Polijas Elektronisko komunikāciju biroja pārstāvjiem piedalījās Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) eksperti, kuri prezentēja Latvijas aktuālākos darba virzienus. Tāpat sanāksmē piedalījās VAS "Elektroniskie sakari".  Elektronisko sakaru jomā uzmanības centrā bija administratīvā sloga mazināšana uzņēmējiem, līgumu kopsavilkumu uzraudzības stiprināšana un radiofrekvenču lietošanas tiesību pārvaldība. Tāpat tika apspriesti numerācijas lietošanas tiesību izsoļu procesi, kā arī risinājumi, kas veicinātu tarifu salīdzināmību — tostarp jauna rīka izstrāde elektronisko sakaru pakalpojumu piedāvājumu salīdzināšanai. Liela uzmanība tika veltīta arī interneta kvalitātes mērīšanas rīka ieviešanas uzsākšanai, kas ļautu lietotājiem gūt objektīvu informāciju par pakalpojumu kvalitāti, vienlaikus nodrošinot regulatoram plašākas iespējas pārraudzīt tirgus norises.

Pasta pakalpojumu jomā diskusijas galvenokārt bija saistītas ar universālā pasta pakalpojuma apjomu kritumu, tarifu pārskatīšanu un jaunu saistību noteikšanu pakalpojuma sniedzējam. Mērķis ir nodrošināt kvalitatīvu un vienlīdz pieejamu pakalpojumu visā Latvijas teritorijā, vienlaikus saglabājot tā ekonomisko pamatotību.

Baltijas valstu regulatori turpinās savstarpēji sadarboties gan nacionālā, gan Eiropas un pasaules līmenī, iesaistoties darba grupās un daloties ar aktualitātēm un praktiskām pieejām aktuālo jautājumu risināšanā elektronisko sakaru un pasta pakalpojumu jomā.