Jau vairākus gadus pēc kārtas telekomunikāciju operatori balss telefonijas pakalpojumu sniedz stabili augstā līmenī. Pērn visu operatoru tīklos sarunas bija skaidri dzirdamas un saprotamas bez fona trokšņiem un pārrāvumiem.
Kā liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) dati – runas pārraides kvalitāte Latvijas mobilo operatoru tīklos novērtēta labā kvalitātē, savukārt SIA “Tet” fiksētā tīklā tā pērn bijusi teicama. Tas viennozīmīgi liecina, ka Latvijā operatori nodrošina sarunu dzirdamību skaidru, saprotamu bez fona trokšņiem un pārrāvumiem. Kopumā pēdējo trīs gadu laikā pārraides kvalitāte saglabājusies līdzvērtīga. Arī nesekmīgo savienojumu skaits mobilajā tīklā novērots vien reti – tikai 0,03% gadījumu.
Atsevišķu mobilo operatoru tīklos vidējais zvana savienošanās laiks kļuvis īsāks, un kopumā tas bijis no 2,5 līdz 4,1 sekundei, savukārt fiksētā tīklā – īsāks par 1 sekundi. Tas nozīmē, ka vienlīdz visi operatori nodrošina ātru zvanu savienošanos.
Lai arī ārkārtējās situācijas laikā arvien biežāk sarunas notikušas telefoniski, pieaugot zvana ilgumam vidēji mēnesī par 11%, runas pārraides kvalitāte nav pasliktinājusies – joprojām tā tika nodrošināta labā kvalitātē.
Ja sarunu dzirdamība ir vāja un neskaidra: ko darīt?
Ja lietojot pakalpojumu, lietotājs novēro, ka pakalpojumu kvalitāte pasliktinās, lietotājam ir tiesības iesniegt sūdzību savam operatoram. Ja neizdodas rast risinājumu, lietotājs var vērsties ar sūdzību pie SPRK, kas veiks pakalpojuma kvalitātes mērījumus. Ja izrādīsies, ka pakalpojuma kvalitāte neatbilst līgumā noteiktajam, lietotājam ir tiesības lauzt līgumu bezmaksas un saņemt kompensāciju.
Kopumā pērn SPRK veica vairāk nekā 38 tūkst. mērījumus fiksētā tīklā un 70 tūkst. – mobilā tīklā. Mērījumi veikti brīvi izvēlētās apdzīvotās vietās Latvijas teritorijā, izmantojot balss kontroles sistēmu.
Plašāk ar SPRK kvalitātes pārskatu aicinām iepazīties interaktīvajā infografikā.