SPRK aicina iedzīvotājus iedziļināties saņemtajos paziņojumos par grozījumiem elektronisko sakaru līgumā

Drukāt
Elektroniskie sakari

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) pēdējā laikā arvien biežāk saņem iedzīvotāju sūdzības un jautājumus, kā rīkoties situācijās, kad elektronisko sakaru komersants ir veicis grozījumus sakaru pakalpojumu līgumā, paaugstinot cenu par pakalpojumu un sākotnēji beztermiņa līgumam nosakot līguma darbības minimālo termiņu, kas paredz arī līgumsodu par vienpusēju līguma pirmstermiņa izbeigšanu. Kopš 2024. gada septembra SPRK sniegusi sešas šādas konsultācijas.

SPRK aicina galalietotājus uzmanīgi un savlaicīgi iepazīties ar komersantu paziņojumiem par līguma grozījumiem. Atbilstoši Elektronisko sakaru likumam,  komersants var veikt vienpusējus grozījumus līgumā, bet tam ir pienākums informēt galalietotāju par grozījumiem līguma nosacījumos ne vēlāk kā mēnesi pirms līguma grozījumu spēkā stāšanās. Komersants paziņojumu nosūta, izmantojot to saziņas veidu, kāds ir norādīts līgumā. Galalietotājam savukārt ir tiesības mēneša laikā no šāda paziņojuma saņemšanas izbeigt līgumu bez līgumsoda, ja tas nepiekrīt komersanta norādītajiem līguma grozījumiem, par to paziņojot komersantam.

“Kad elektronisko sakaru komersants – mobilo vai fiksēto sakaru, interneta vai televīzijas operators, ir klientam nosūtījis paziņojumu par līguma grozījumiem uz līgumā norādīto kontaktinformāciju, saņēmējam, ja viņš nepiekrīt šīm izmaiņām, ir mēneša laikā jāpaziņo komersantam, ka izmaiņām nepiekrīt un vēlas izbeigt līgumu. Pretējā gadījumā līguma grozījumi automātiski stāsies spēkā mēnesi pēc paziņojuma nosūtīšanas. Vēršam uzmanību arī uz to, ka arī gadījumos, kad galalietotājs šo informāciju kāda no komersanta neatkarīga iemesla dēļ nav savlaicīgi pamanījis, piemēram, nav laikus pārbaudījis e-pastu, līguma grozījumi ir uzskatāmi par tiesiski pamatotiem un komersanta rīcība vērtējama kā atbilstoša normatīvajos aktos noteiktām prasībām,” norāda SPRK padomes priekšsēdētāja Alda Ozola.

Līdz ar to SPRK aicina galalietotājus:

  1. sekot līdzi savas kontaktinformācijas aktualitātei un savlaicīgi informēt komersantus par izmaiņām kontaktinformācijā,

  2. pārliecināties, lai komersanta elektroniskā pasta vēstules nenonāk mēstulēs,

  3. kā arī rūpīgi iepazīties ar saņemtajiem komersantu paziņojumiem un gadījumā, ja līguma grozījumi šķiet nepieņemami, informēt komersantu par līguma izbeigšanu paziņojumā norādītajā termiņā.

Savukārt, ja iepriekš minētā kārtība nav ievērota un, vēršoties ar sūdzību pie komersanta, situāciju neizdodas atrisināt, galalietotājs var vērsties ar sūdzību SPRK, nosūtot parakstītu iesniegumu pa pastu, vai arī ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu uz e-pastu [email protected], tāpat var izmantot e-adresi.