Pasta pakalpojumu nozarē SPRK visvairāk iedzīvotāju sūdzību saņēmusi saistībā ar pārrobežu sūtījumiem

Drukāt
Pasts

Apkopojot 2023. gadā saņemtās iedzīvotāju sūdzības par pasta pakalpojumu nozarē saņemtajiem pakalpojumiem, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) secinājusi, ka salīdzinoši ar 2022. gadu sūdzību skaits pieaudzis un visbiežāk neapmierinātība pausta par pārrobežu sūtījumu piegādi.

SPRK 2023. gadā saņēma 24 galalietotāju sūdzības par pasta pakalpojumiem un ar tiem saistītajiem jautājumiem, un tas ir par 10 sūdzībām vairāk nekā 2022. gadā. Lielākais sūdzību skaits  - 13 -, saņemts par pasta pakalpojumu piegādi, un tas ir par septiņām sūdzībām vairāk nekā 2022. gadā. 67% gadījumu sūdzības saņemtas saistībā ar pārrobežu pasta pakām, 25% gadījumu par iekšzemes pasta pakām un 8% gadījumu – par vēstuļu korespondences piegādi. Saistībā ar lietotāju jautājumiem par pasta pakalpojumu nodrošināšanu SPRK 2023.gadā sniedza arī 29 konsultācijas telefoniski. Visbiežāk lietotāji konsultējās ar SPRK par situācijām, kas saistītas ar iekšzemes un pārrobežu pasta sūtījumu piegādi.

“Pasta nozare piedzīvo būtiskas pārmaiņas, ja iekšzemes sūtījumu skaits attiecībā pret 2022. gadu sarucis par 10,6% un pārrobežu izejošo sūtījumu skaits – par 5,6%, tad pārrobežu ienākošo sūtījumu skaits pieaudzis par 11,3%. Pamazām turpina sarukt arī pasta pakalpojumu sniedzošo komersantu skaits, taču nozarē ienāk arī jauni spēlētāji. Turklāt iedzīvotāji arvien aktīvāk izmanto pakomātus, kur piegādāto sūtījumu skaits pērn pieaudzis par 20%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Nenoliedzami, visas šīs izmaiņas vienlaikus ir zināms izaicinājums arī komersantiem. Gadījumos, ja iedzīvotāji nav apmierināti ar sniegtā pakalpojuma kvalitāti, aicinām problēmas risināt, vispirms vēršoties pie komersanta, un tikai tad, ja problēmsituāciju neizdodas atrisināt, aicinām ar sūdzību vērsties pie SPRK, un mūsu eksperti izvērtēs situāciju un nepieciešamības gadījumā palīdzēs rast piemērotāko risinājumu,” aicina SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Ivars Tauniņš.

Atbilstoši Pasta likumam, universālā pasta pakalpojuma sniedzējam VAS “Latvijas Pasts” reizi gadā SPRK jāsniedz informācija par saņemto sūdzību skaitu un izskatīšanas rezultātiem. 2023. gadā saņemtas un izskatītas 1034 sūdzības, kas ir par 13% jeb 122 sūdzībām vairāk nekā 2022. gadā, un no tām 410 sūdzības ir bijušas pamatotas.

2023. gada beigās SPRK bija reģistrēti 60 pasta komersanti, no kuriem 24 komersanti darbojas kā apakšuzņēmēji jeb starpnieki, kuri piegādā sūtījumu adresētam citu pasta komersantu vārdā. SPRK 2023. gadā, veicot pasta komersantu uzraudzību, konstatēja, ka vairāk kā puse jeb 60% pasta komersantu nodrošina lietotājiem nepieciešamo informāciju tīmekļvietnē. Attiecīgi neliela daļa nodrošina pasta pakalpojuma sniegšanas vietās (23%) vai slēdzot līgumu (17%) pirms pasta pakalpojumu sniegšanas.

Ar SPRK sagatavoto informatīvo pārskatu par saņemtajām galalietotāju sūdzībām elektronisko sakaru nozarē var iepazīties šeit: https://ej.uz/SPRK_pasta_sudzibu_parskats_2023